28 maj 2008

röd väska



Häromdagen gjorde jag ett väskfynd! I en liten väskaffär på Odengatan hittade jag en röd fin väska för 100:-
Den är gjord av tyg och har över 10 bra fack. Om man vill kan man t o m få plats med matlådan till jobbet, men om man inte fyller väskan är den lätt och riktigt nätt. Den har dessutom det viktigaste, ett dragkedjefack på insidan av väskan. Så nu slipper jag förhoppningsvis ficktjuvar i Italien. Vill inte upprepa förra årets tråkiga händelse från Barcelona.


Jag går omkring och känner mej som Lotta på Bråkmakargatan, som fick en röd väska i födelsedagspresent och stolt gick omkring och visade upp den med kommentaren Jag tycker det är fint med röda väskor, tycker inte du det?

(bilden är scannad från mitt eget mycket vällästa exemplar av Visst kan Lotta cykla och ritad av Ilon Wikland)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker du är fin med och utan röd väska. Men den ser verkligen fin ut. Och pricklik Lottas!

Hoppas italiem är fint! I morgon (torsdag) slutar Sara nian!

MaMalena sa...

Tack för komplimangen!

Italien var helt suveränt, både som upplevelse och som paus från vardagen.

Tänk vad småtjejerna blir stora fort! Hoppas att det blev en bra avslutning! När jag slutade 9:an, ordnade vi "Kul utan strul" i tennishallen, kommer du ihåg?!? :)