22 maj 2008

springsteen på tunnelbanan

Idag lyssnade jag på Springsteen i min mp3-spelare på väg till jobbet. Jag har börjat förbereda mej för sommarens höjdpunkt, konserten 5 juli på Ullevi!



Jag hade laddat ner de två "bland-CD" som jag och Magnus gjorde, till konserten sommaren -03. Skivorna innehåller våra absoluta favoriter.Vi gjorde varsin lista, som vi jämkade samman till två hembrända CD-skivor, som sedan spelades flitigt i bilen den sommaren...

Det är märkligt hur musiken i ens öron, kan få en att se på människorna runt omkring...

Med Point Blank i lurarna, kändes det som en tung morgon med sorgsna människor som var försenade i tunnelbanan.


...
Point blank, right between the eyes
Point blank, right between the pretty lies you fell
Point blank, shot right through the heart

Yea point blank, you've been twisted up till you've become just another part of it
Point blank, you're walkin' in the sights
Point blank, livin' one false move just one false move away
Point blank, they caught you in their sights
Point blank, did you forget how to love,
girl, did you forget how to fight.
Point blank they must have shot you in the head
Cause point blank
bang bang baby you're dead.
...


Medans Mary's place fick mej att le för mig själv och tycka att det ändå var en bra försommarmorgon, trots tunnelbaneförseningar!


...
Let it rain, let it rain, let it rain
Let it rain, let it rain, let it rain, let it rain
Meet me at Mary's place, we're gonna have a party
Meet me at Mary's place, we're gonna have a party
Tell me how do we get this thing started
Meet me at Mary's place

Familiar faces around me
Laughter fills the air
Your loving grace surrounds me
Everybody's here
Furniture's out on the front porch
Music's up loud
I dream of you in my arms
I lose myself in the crowd
...


Låttexterna till Springsteens sånger kan du hitta här

Inga kommentarer: