5 augusti 2008

medeltidsveckan

Idag har jag längtat efter att befinna mig på medeltidsveckan i Visby. (Tja, kanske inte just med dagens väder, fuktigt ylle luktar inte så gott, men ändå...)
Så jag har surfat runt på bildgallerier och tidningar, för att få en dos medeltid!

Själv har jag bevistat över 10 medeltidsveckor, men de tre senaste åren har det inte funkat planeringsmässigt. Fast nästa år skall jag banne mig åka dit igen, det har jag lovat Klara!



Bilden nedan visar min kusin Lovisa och lilla Teodor, det är hennes sambo Markus som tagit den. Teodor har på bilden Klaras gamla kolt och hätta.



All nostalgi berodde på att jag fick en inbjudan till en fotoutställning, på Kapitelhusgården, från en gammal vän, Simone Andersson.
Jag kunde ju inte gå, men blev glad över att det fanns med en internetlänk också!
Här kan du se hennes vackra foton digitalt istället!

Vilka minnen de framkallar!

Den andra bilden visar Gutars bågskyttar som skjuter eldpilar i havet. Två av mina kusiner är med där och det är en fantastisk upplevelse att sitta och ha picnic på stranden och se eldpilarna över havet!

Inga kommentarer: