17 september 2008

fåglar på gotland



Ibland har man tur! Jag hade läst att Anna Janssons
"Främmande fågel" skulle bli tv-serie, men missat när den skulle sändas,vilket visade sig vara i går kväll.
Jag slog på teven när barnen somnat och råkade hamna mitt i den. Ett grått och skrämmande Gotland tornade upp sig med Eva Röse som huvudpersonen Maria Wern.

Dessutom hade snyggingen Fares Fares rollen som smittskyddsläkare, vilken bonus!



Filmatiseringen höll sig nära boken, och eftersom jag tycker att det är en spännande deckare om ett fågelinfluensautbrott på Gotland, var jag nöjd.

Huvudpersonerna ser kanske inte ut som jag föreställt mig dem, men det gör inte så mycket när det är duktiga skådisar i de flesta rollerna.



Har ni missat första avsnittet och har abbonemang på tv4 Anytime, kan ni se det här

1 kommentar:

BP sa...

Usch... han är inte alls min typ - Fares Fares alltså. Jag föreställde mig läkaren som lång (typiskt jag), blond (inte jag alls), lite på gränsen till Brolin-efter-1994-succén, men förre 2008 Undici-kropp). Hmmhhh. Men jag gillade "number two".
Oooops... å jag såg bara max 5 minuter...
//Beate