23 september 2008

internetbokning



På måndag åker jag till Estland. Och inför den här resan har jag verkligen slagits av att jag numera bokar och betalar allt på Internet. Till och med flygbussbiljetten... Hur gjorde man förr?!?



Hotellet jag och min bror skall bo på sista natten heter Skåne Hotell, är inte det lite underligt i Estlands huvudstad...



Men det kostar bara drygt 400 kr/natt för ett dubbelrum och ligger precis utanför ringmuren, granne med järnvägsstationen.

Förhoppningsvis även nära nån bra vin- och spritbutik, för förrådet hemma bör fyllas på och det är klart billigare med alkohol i Tallinn än hemma.

1 kommentar:

BP sa...

Det är MYCKET billigare att köpa vin och sprit i Estland. En flaska whiskey går på ca 70 SEK. Det finns många butiker innanför ringmuren som lockar. Ta med dig en pirra. Och om du har plats/tid kvar kan du köpa några limpor ciggis åt mig också, ha, ha.
//Beate

PS. Ja, hur betalade man förr i tiden ... typ för 10 år sedan. DS