24 september 2008

ulligt



Jag har ju tidigare skrivit om mina skrivbordskompisar och här kommer en till i den samlingen, Ullis. Det är en lammboll, som jag köpt från Lamm & Bi på en medeltidsmarknad för många år sen. Den är bra att klämma på när jag funderar över texter eller när jag får stark Gotlandslängtan...

Det fick jag idag, för flera bloggar/maillistor som jag läser, handlade om Gotland, och dessutom såg jag Främmande fågel, del 2, i går på tv4.



Jag missar månadens mingel i nätverket Gotländska Stockholmare idag, för att det är jag som hämtar på dagis, lagar middag och nattar. Men det är så det är, det blir inte alltid som man vill...

Just idag hade jag gärna velat vara där och se presentationen av två gotländska designföretag som båda jobbar med ull, Eldblå och Lomakka. Kolla in den här mattan Blåeld från Eldblå, är den inte ursnygg?!? Här presenterar sig Eldblå på webben

Inga kommentarer: