27 oktober 2008

ekodrottning

Jag blir nog aldrig en glamourös ekodrottning...

Hittade den rätt nya tidningen ecoqueen i hyllan på ICA häromdagen och har nu hunnit läsa den.



Den skall enl lrf media vända sig till de som både vill ha ett grönt samvete och ändå vill hålla sig uppdaterade gällande kläder, smink mm.
Och det är nog inte jag...

Jag tyckte det var kul med resetips, recept, krönikor, reportage om snyggingen Colin Firth som driver ekokafé i London. Men jag är totalt ointresserad av natursmink, akupunktur, chica kläder och svindyra smycken. Kommer nog inte att köpa några fler nummer.

Jag är nog mer typen som gillar att ICA bara får ett större och större I love eco-sortiment, att fler firmor satsar på prisvärda ekologiska baskläder och att man kan klimatkompensera sina resor enkelt på webben...



Dessutom funderar jag på hur miljövänligt det egentligen är med ett glassigt magasin jämfört med en webbplats, även om den trycks på svanenmärkt papper.

Inga kommentarer: