15 oktober 2008

fantastiskt bildspel



I går var jag med om nått fantastiskt! Jag var med konstklubben på besök hos Anders Hanser och fick se på fyra bildspel. De handlade om Ferdinand Boberg, Venedig, Svenska Världsarv och Sarek.

Jag kan inte med ord beskriva, hur häftigt det var att se de här spelen på en 10 m bred panoramaduk med passande musik till. Jag är sugen på att se alla hans 17 program. Man kan nämligen som grupper om minst 20 pers, boka hans lilla biosalong på Kommendörsgatan och titta på olika bildspel eller filmer och dricka lite vin i pausen.



Mest poetiskt och vackrast var nog bildspelet om Venedig med Mendhelssons musik till. Fast det kanske beror på att vi var där i juni, så jag hade staden i färskt minne...

Bilden ovan är hämtad från bildspelet, som man kan se en snutt av, på Anders Hansers webbplats

Inga kommentarer: