12 oktober 2008

fotbollsförälder

I dag kollade vi in brorsonen Jonatan som spelade fotbollscup i Farsta. Och då insåg jag att mitt kommande liv som fotbollsförälder (eller orientering eller simning eller vad det nu kan bli) börjar närma sig.



I går i höstsolen verkade det ganska lockande. Men när Jakob började beskriva hur det var de regniga dagarna när alla i laget frös och det var tre matcher kvar fast alla ville hem, så kändes det inte lika lockande...

Samtidigt vill jag ju att mina barn skall bli aktiva barn som gillar att röra på sig och då kommer jag ju att ställa upp oavsett vilken sport det blir.

1 kommentar:

BP sa...

Välj någon sportig inomhusvariant typ innebandy, hockey, bordtennis, basket, handboll, ha, ha. Det gäller ju att leda småttingarna in på "rätt" bana om man säger så.
//Beate