31 oktober 2008

läskigheter

Jag vill att du köper lite läskigheter, när du är på väg hem från landet, sa Klara i morse.Visst, tänkte jag, det skall väl inte vara några problem. Men tji fick jag. Det som för några år sen var så haussat av handeln, har tydligen avklingat helt.



För när jag kom in på Åhléns kl 18, fanns det i varuhuset inget pynt alls. Däremot ett halvt våningsplan med julpynt...
Dock hittade jag nere på Hemköp en lite hylla, där det som fanns kvar var två ljusstakar med döskallar på och en häxhatt. Och hemma på ICA hittade jag även en pumpalykta. Så värst mycket till läskigheter var det kanske inte, men, men...



Jag och Klara får väl pyssla själva, för att få till lite läskigt pynt till hennes födelsedagskalas som skall ha Halloween-tema.



Förr hotade man ju alltid med sotarn, så jag borde fått min beskärda del av läskigheter idag, när det var sotningsbesiktning av kaminen på landet. Men vår sotarmurre Kjelle var en snäll kille som provtryckte kaminen och kollade brandschaktet och gav med beröm godkänt! Det enda som fick en anmärkning, var att skorstenen var 40 cm för kort enl BBR och att vi inte fått vår golvtäckplåt (som heter eldstadsplan, har jag fått lära mig) färdig. Så ombesiktning är beställd.

Inga kommentarer: