2 oktober 2008

lukta gott

I väntan på flyget, shoppade jag parfym på Tallinn Airport. Jag har länge haft Giorgio Armani som en av mina favoritleverantörer av parfym och idag blev det två flaskor därifrån.

Magnus fick Acqua di Giò pour homme och jag köpte Sensi till mig själv. Sensi var lite kryddigare än t ex Acqua di Giò som jag haft tidigare, så den är nog lite mer festbetonad. Ingen riktigt bra vardagsparfym alltså, får fortsätta min jakt på en ny sån.

Jag var tvungen att kolla på Armanis hemsida när jag kom hem för att se hur dom beskrev dofterna, så här får ni läsa hur vi kommer att lukta framöver!

Acqua di Giò pour homme



This aquatic, aromatic fragrance opens with a splash of fresh, calabrian bergamot, neroli and green tangerine. Light, aquatic nuances mix with jasmine petal, crisp rock rose, rosemary, fruity persimmon and warm Indonesian patchouli to create a masculine scent that is both fresh and sensual.

Mood: Natural and authentic. Woody marine freshness.

Sensi



A sensitive, serene blend of clean elegant notes, Sensi opens with a burst of kaffir Lime softened with acacia farnese. Sensuous barley, Cape jasmine, palissander wood, benzoin and vanilla accents create subtle nuances of sensuality.

Mood: Sophisticated, floral and soft.

Inga kommentarer: