5 oktober 2008

ängladag



Idag är det Mikaelidagen och den dag man på kyrkoåret firar Guds budbärare, Änglarna. Och alla ni som känner mej, vet att det förståss är en viktig dag. Har man lockigt hår, är småknubbig och samlar på julgransänglar, så...
(Ängeln ovanför är målad av den finska konstnärinnan Ina Colliander.)



Klara och jag tyckte att mitt änglaparaply passade alldeles utmärkt när vi traskade i regnet till kyrkan. Det har jag fått från mamma för många år sen, från den engelska firman Past Times. Här kan du se vad man kan beställa därifrån nuförtiden

Lite mer jordnära är Jan Romares Himlens änglar, och jag var bara tvungen att leta rätt på några bra seriestrippar att scanna in...
(Om du klickar på bilderna kan du se dom i ett större format).




Ytterligare ett änglatips, gäller filmen Himmel över Berlin, där skyddsänglarna vandrar omkring bland människorna i Berlin. Det var ett långt reportage från Berlin i tidningen i helgen, och jag blev så sugen på att åka dit eller i alla fall se om filmen!

Inga kommentarer: