7 november 2008

försmak av julen



Ni som känner mej vet att jag samlar på julgransänglar och idag fick jag ett shoppingtips på av de bloggar jag läser, nämligen änglar från Sydafrika. De görs av en firma som heter Streetwire. Streetwire satsar på fasta arbetstider och bra lön, utbildning och hälsa. Man har t.ex. ett för Sydafrika unikt Hiv/Aids-program.

De går att köpa på sympatiska Wilma & friends

Där hittade jag även skojiga prylar av återvunna material som kretskort, bildäck, porslin mm. Mycket snyggt, som nog kan bli julklappar till släkt och vänner!



Dagens andra försmak på julen fick jag av att årets Blossa årgångsglögg inköptes. Den brukar ta slut, så det gäller att vara ute i tid. Blåbär är årets smak och flaskan är snyggt blå. Vi skall provsmaka på söndag tillsammans med svärfar, återkommer med rapport!

1 kommentar:

BP sa...

Wilma & friends... vilken sajt...!!! Helt i min smak speciellt då de har kretskortssmycken också, vilket ju är lite mit område!