12 november 2008

hippa dockskåpsprylar

Klara fick igår mitt gamla Lundby dockskåp från 70-talet. Skåpet har överlevt diverse flyttar och annat, men möblerna har försvunnit på vägen.

Så jag har googlat och letat efter dockskåpsmöbler på nätet. På Lundbys hemsida upptäckte jag att dockskåpet Småland ser nästan precis likadant ut som mitt gamla. Faschinerande att inget hänt på över 30 år...



Men det finns förståss två nya hus också, Stockholm för den moderna dockan och Gotland för dockans fritid. På bilderna som visar möblerna, hittar jag den här bilden och får ett starkt habegär.

Lisa Rinnevuo som jag gillar skarpt, har nämligen specialdesignat flera tavlor till Lundbys dockskåp! Tänk att få ha dom på sin egen vägg?!?



Man kan ju alltid drömma och kolla in fler bilder av henne på hennes hemsida, där bl a den här fina ängeln finns.

Inga kommentarer: