10 februari 2009

haga forum



Idag har vi haft medarbetardag på Haga Forum. Det var trevligt och väldigt gott. Lokalerna är fräscha och fina, men det bästa är maten. Det började med en liten frukost istället för bara en torr fralla. Gott bröd, mycket pålägg, juicer och rättvisemärkt kaffe.

Lunchen missade jag pga besök hos sjukgymnasten, och det beklagar jag för det var Kalvfärsbulle, couscous med oliver och chilli och parmesancrème till förrätt och Fjordlax med italiensk paj med oliver och pestocrème till huvudrätt.



Men eftermiddagsfikat fick jag, och det var Creme brulée med stjärnanis i små formar!

Diskussionerna var oxå bra. Läs mer om dagen på Beates blogg

Och Haga Forum kan man läsa mer om här



När jag kom tillbaka diskuterades vad som ingår i pesto, så jag tänkte bidra med mitt favoritrecept!

PESTO GENOVESE
4 port:
1 kruka basilika
1/2 dl pinjenötter,
2 vitlöksklyftor
1/2 tsk salt
1 1/2 dl olivolja
1 dl riven parmesanost


Egentligen skall allt mosas i en mortel till bra konsistens, men jag kör det alltid i mixer. Vill man spara pengar kan man byta ut pinjenötterna mot skållad mandel och vill man ha det lite mildare kan man ersätta en del av basilikan med bladpersilja.

Inga kommentarer: