3 mars 2009

sista sjukgymnastbesöket

Idag var jag på mitt sista sjukgymnastbesök för den här gången. Vi får hoppas att det inte blir några fler inom en överskådlig tid. Även om det har varit gudomligt skönt att bli masserad och strechad av KarinSjukgymnastgruppen, så är det trevligt att orsaken till besöken är åtgärdad...



Doktorn och jag själv trodde när jag hade som mest ont i januari, att jag fått musarm/tennisarmbåge, men det visade sig att orsaken till all värk i hand, armbåge och axel var en nerv som satt i kläm mellan 5:e och 6:e kotan i nacken, pga felbelastning.



Jag skall nu fortsätta träna nacke och den övre delen av ryggen med hjälp av mitt gula gummiband och olika strechövningar för att stärka musklerna och hållningen, så jag slipper återfall.



För jag vill ju inte bli en stel tant, med konstant domning i tummen och värk i armbåge och axel!!!

Inga kommentarer: