17 april 2010

födelsedagsmiddag



När man fyller år får man välja favoritmat till middag. Jag valde halstrade pilgrimsmusslor, spanska tapas och Cava! Det var mumsigt och intogs när barnen hade somnat.
spotify utgjordes spellistan av mycket nostalgimusik...



Tårtan var inköpt på Gateau, eftersom Magnus inte hunnit göra någon egen. Den hette Chocolat d ór, och var lyxigt fullmatad med god chokladmousse och chokladkräm på en browniebotten. Jag hade tidigare under dagen fått lära mig att Gateau startade ute i Saltsjöbaden och har nu växt till ett stort bageriföretag. Se mer om deras tårtor och bröd på hemsidan.

1 kommentar:

BP sa...

Den födelsedagsmiddag hade varit helt i min smak kan jag säga:-) Tårtan i nästa inlägg hoppa jag över, men Klaras dekoratrioner var söta... att titta på ;-)