3 maj 2010

gott morgonkaffe är guld värt



När jag har lämnat Klara på Estniska skolan Prästgatan, så brukar jag allt som oftast vara kaffesugen. Eftersom köerna på favoritstället Albert & Jack's kan vara ganska långa, så har jag nu provat mig fram till ytterligare två bra kaffeställen.

Om man går mot tunnelbanan, kan man slinka in på CaffeliniVästerlånggatan, där dom serverar det utmärkta kaffet Filicori.



Eller om man skall ner till 2:ans buss, så kan man köpa sin ta-med-latteCafé StiernanÖsterlånggatan.

3 kommentarer:

Susanne sa...

Finns det gott kaffe på vägen mellan Odenplan alt S:t Eriksplan alt Karlberg och arbetet?
Behöver ha tips på ett gott morgonkaffe..

MaMalena sa...

Klart det finns gott kaffe här i trakten. Jag har tre bra förlag för dessa vägar. Salinos på hörnet Karlbergsvägen/Dalagatan om man kommer från Odenplan. Cocovaja på Vanadisplan om man kommer från S:t Eriksplan. Mellqvist på Rörstrandsgatan om man kommer från Karlberg.

Susanne sa...

Nu har jag testat Mellqvist. Kanonställe!!!!!