30 juni 2010

tivolikänsla i sommarkväll



Erik är ensam med oss den här veckan eftersom Klara har sommarlov hos farmor i Skåne och sen kusinerna i Småland. Så vi tog med honom till Gröna Lund idag.



Han skuttade glatt omkring mellan radiobilar, veteranbilar, tekoppar och Pettson & Findus hus. Själv ägnade jag mig åt tivolinostalgi och spanade in karusellen, den fina slänggungan och besökte förståss Lustiga Huset!



Lustiga Huset tycker jag är Gröna Lunds bästa attraktion! Charm, lite utmaningar och en stor dos nostalgi. Jag minns det från när jag var liten, men framför allt när jag och Åsa innan en Iggy Pop-konsert, fick krypa ut ur snurrtunneln, eftersom vi fnissade så mycket så att vi inte kunde resa oss upp. Årsta brännvin hade nog med saken att göra oxå... ;)



Efter tivolibesöket drack vi ett glas vin på Hasselbackens fina uteservering. Vid bordet bredvid satt Sven-Bertil Taube och åt middag. Vi missade tyvärr hans sommarkonsert med en dag. Innan vi fick barn brukade vi alltid gå på den tillsammans med mina föräldrar.

Inga kommentarer: