1 mars 2011

analog almanacka



Även om jag gillar det mesta som är digitalt, inser jag att det är en sak jag saknat. En vanlig almanacka! Möten, viktiga tider mm funkar bra att lägga in i den digitala kalendern som synkar mellan dator och mobil. Men allt det där andra som dagboksanteckningar, noteringar, telefonnummer och att-göra-listor, har bara hamnat på lösa papper i väskan.



När kollegan Anna kom med en fin snygg almanacka med sitt namn på, blev jag nyfiken. En sån ville jag också ha. Alltså gick jag in på sajten Personlig Almanacka, och började klicka ihop min egen. Först blev jag väldigt lockad av den här, med bild av en av mina favoritdesigner, Isa.



Men jag valde ändå att ha Klara på framsidan och Erik på baksidan. Somriga bilder, som gör mig glad. Och nu får jag plats med alla småanteckningar och har en plastficka för viktiga biljetter, och känner mig härligt gammaldags analog!

1 kommentar:

Susanne sa...

Jag har köpt en analog kalender för att få en bättre blick hur mina närmaste veckor ser ut.