5 mars 2011

ett äpple om dagen



Jag hörde Jonas och André sjunga Äppelmelodin i Uppvärmningen, och blev lite nyfiken på denna sång. Hade aldrig hört den, men tyckte den var lite kul. Hittade den med barnfavoriterna Häjkån Bäjkån på youtube, och upptäckte när jag spelade upp klippet, att Erik kunde den...




Om du har ett äpple vill du dela det med mig, i en äppelmelodi?
Eller vill du ha ditt goda äpple för dig själv, och inte få någon melodi?
Dela med sig, eller snåla
en vanlig fråga får man tåla.
Om du har ett äpple vill du dela det med mig?
Eller tar du hela själv? - VA!?





Mitt äpple idag blev en Mc Donalds äppelpaj. Inte så lchf, men väldigt smaskens när man är sjuk!

Ett äpple om dagen, håller doktorn borta... Gäller det även äpplepaj?!?

Bilden på äpplena är lånad från Sveriges Radio.

1 kommentar:

Susanne sa...

Va kul att du börjat blogga igen,
Ha det bäst vännen