26 mars 2011

härliga djurgårdsbrunn



Vi trodde att vi skulle på min brorsdotters konfirmation idag, men jag och min bror hade missförstått varandra, den var först i morgon. Alltså fick vi en solig dag till skänks!

Jag och Magnus var sugna på Djurgården, så det blev det!



Vi började med en långlunchDjurgårdsbrunn bar och restaurang. Vi hade inte bokat bord, utan gick dit på vinst och förlust, och hade tur. Hovmästaren hittade en mysig soffgrupp åt oss alldeles vid den öppna spisen.



Långlunchen är deras variant på brunch, och det var en klart godkänd buffé som stod uppdukad. Varma och kalla rätter, röror, sallader, gott bröd, ostar och efterrätter.

Erik åt 5 fläskkarréspett, 2 chokladmousse och 1 chokladmuffins, medans Klara varierade sig något mer... ;)
Jag fastnade mest för laxvarianterna, salladerna och de smakrika ostarna. Men lite kanelpannacotta och äppelpaj slank förstås också ner, tillsammans med en kall öl och gott kaffe!

Läs mer och kika på menyn på Djurgårdsbrunns webbplats.



Efter den härliga lunchen promenerade vi solen längs Djurgårdskanalen och runt Rosenhill, för att efter nån timme komma fram till Kaknästornet. Ingen i familjen hade varit däruppe, så det blev en hisstur till våning 30. Där spanade vi in Globen, Gamla stan och annat viktigt i våra liv...



Det kostade en hundring för hela familjen att åka upp, och det tycker jag inte var allt för dyrt. Barnen gillade det väldigt mycket, så vi kommer nog tillbaka. Dessutom finns det en jättefin lekplats med ett träfort alldeles bredvid tornet.

Inga kommentarer: