2 april 2011

catering i vårens tecken



Idag hade MaMalenas Catering ett av sina, numera, sällsynta uppdrag. Jag lagade en vårlig damlunch till min mamma som för några veckor sen fyllde 70.



På väg till föräldrarna upptäckte jag att mitt favvofik på Kungsholmen, Muffin Bakery , även hade öppnat på Drottninggatan. Utmärkt! Då kunde jag ta med en latte, och på sätt starta lördagen på ett bra sätt!

Lunchen blev mycket lyckad med avokadosoppa med räkor, parmalindad grön sparris, pocherad spätta med laxmousse och chokladkolapaj på menyn.



Mammas vänninor som är svenska, eritreanska, romska och finska, uppskattade alla maten mycket. Och att min pappa satt på sig frackvästen och den svarta flugan och serverade dem...

1 kommentar:

BP sa...

1. Så himla kul med multikulturell födelsedagswfirande. Din mamma är helt i min smak kan jag ju säga:-)
2. Grattis till cateringsuccén... bortsett från spättan och efterrätten.
3. Använd en KAMERA för att dokumentera kalaset nästa gång;-)