16 april 2011

statyer på lidingö



Jag hade bestämt att vi skulle göra en familjeutflykt på min födelsedag. Och så blev det. Vi åkte till soliga härliga Lidingö. Där gick vi på Millesgården och deras fina Beatrix Potter-utställning.



Vi började med äggjakt, som mha ledtrådar förde oss runt på hela området. När vi hittat äggen gick de att byta in mot finfina Fazer chokladägg.



Sen kollade vi in utställningen, som bestod av flera roliga lekmiljöer. Här gömmer Erik ägg hos Blanka Vanka. Man kunde också plantera morötter hos Pelle Kanin och meta tillsammans med Moses Metare. Vi som gillar Beatrix Potter och har läst hennes böcker, hade en rolig stund på den här mysiga utställningen.



Sen drack vi afternoon tea på det ekologiska caféet/lanthandeln och kunde faktiskt sitta ute. Härligt!

Klara som gillar fontäner lekte den lilla sjöjungfrun, lite väl nära vattnet, att vi trodde vi skulle få en blöt tjej med oss hem...



Jag kände mig mycket nöjd med min födelsedagsutflykt, och har lovat barnen att vi skall åka tillbaka hit när det blir varmare och det finns fler båtar att titta på från terassen!



Millesgården har en mycket informativ webbplats!

1 kommentar:

BP sa...

Måste säga att Klara börjar bli en riktigt duktig fotomodell. Charmig tjej, helt i min smak;-)