22 mars 2012

nordbygg 2012


20-23 mars är det NordbyggÄlvsjömässan. Vi på Byggtjänst har haft två egna montrar och en sammarbetsmonter med tidningen Byggindustrin och Nordbygg. I dag hängde jag på mässan. Började med medaljutdelning av Nordbyggs guldmedalj, som gick till Elvira, den mobila betongstationen. Sen gick jag och kollegan Anna runt och tittade på nytt och gammalt, hälsade på deltagare i Byggkatalogen och spanade in coola Cirkus Cirkör i Saint Gobains monter.


Vid 14 hade Event & Möten hos oss ordnat en paneldebatt om miljonprogrammet med suveräna Johanna Koljonen som moderator. Jag twittrade därifrån och fick mycket trevlig respons på det, både via twitter och på det efterföljande minglet. Som hölls vid Gruvan, det vinnande bidraget i Med nya ögon på stål, en tävling bland arkitektstudenter.


Jag gillar ju betong och fick med mig hem en betongbok, en betongbrosch och en egengjuten pusselbit i ... betong!

1 kommentar:

BP sa...

Nu är vi "lika". Dessa tre skatter har jag också:-)