23 april 2012

trenddagen 2012



Idag har vi på Svensk Byggtjänst ordnat Trenddagen 2012. Där temat var Effektivare samhällsbyggnad. Det var dryga 100-talet deltagare på Stockholm Waterfront, där vi höll till. Jag tycker det var många spännande talare och jag deltog aktivt i twitterflödet.


Moderator var Johanna Koljonen som skötte det utmärkt! Alla talarna går att se i efterhand på våran Youtube-kanal Byggkanalen.


En av fördelarna med att ha konferensen på Waterfront är den goda maten. Till förmiddagsfika var det surdegsbröd med tapenade, hoummos, grönsaker och parmaskinka. På eftermiddagen var det cheesecake, frukt och små illgröna smooties. Fräscht och inte så tungt. Bilden på glasen har jag lånat från kollegan Suss blogg.

Jag blev särskilt glad åt tapenaden, för i helgen återknöt jag bekantskapen med denna salta röra. Då gjorde jag den på svarta oliver, på Waterfront var den gjord på gröna oliver. Båda varianterna är lika goda. Här kommer mitt busenkla recept.

TAPENADE

2 dl oliver (urkärnade gröna eller svarta)
2 msk kapris
2-3 små sardellfiléer
1 vitlöksklyfta
2-3 msk olivolja
citronsaft efter smak

Mixa allt med stavmixer till bra konsistens, droppa i mer olivolja om det behövs. Smaka av med citron och ev mer sardeller.

2 kommentarer:

Susanne sa...

Trenddagen var en kanondag och vi fick idel lovord. Ett extra plus var allt gott som bjöds på under dagen

BP sa...

Sa du cheesecake:-) och den där drinken måste väl vara en kiwi-sak.
Mums!
Nästa år ska jag palla mig dit!