29 juni 2012

almedalen here i come



Nu börjar min semester och jag skall efter helgen vara 5 dagar på Gotland. Det blir en blandning av seminarier, mingel, badstrandshäng, släktbesök och god mat. Magnus är där för Konstfacks räkning, medans jag är där mest för min egen räkning. Några seminarier om bygg och energi blir det förståss, men jag har inga måsten. Jag ser detta som nått kul och inte som jobb. Senast jag var på Almedalsveckan var 2009 och då hade jag två mingelproffs med mig, men den här veckan får de vara hos farmor Margareta och hennes Anders istället.


Oftast är vi ju på Gotland på medeltidsveckan, och då brukar vi se ut så här, senast 2010. Men den här gången blir det mer moderna kläder. För att peppa mig och fundera på vad jag vill se, äta och uppleva kollar jag på mitt gamla blogginlägg Gotlandstips. Åhh vad jag längtar till mån morgon!


1 kommentar:

BP sa...

Ni verkar ju vara på Almedalsveckan varje år. Oooops, det är ni uppenbarligen inte. Men kul att Magnus representerar Konstfacket där nu. Då var han väl representant för Södertörns Högskola.
Mingla du på bara;-)
Ha en underbar semester!