12 mars 2013

hållbart byggande


Idag har jag varit på Ecoforum. Det är ett samarbete mellan Nordbygg och Svensk Byggtjänst, de år som det inte är den stora Nordbygg-mässan. Seminariet handlade om hållbarhet i byggande, i samhällsplanering och i materialval. Spännade och mycket intressant. Jag twittrade som vanligt och fick träffa flera av mina twittervänner inom branschen. Kul!


Jag lärde mig bla om de tre delarna i hållbarhetsbegreppet, miljö, ekonomi och socialt perspektiv. Och hur svårt det är att få till alla delarna i hållbara projekt. Vill man se hela eller delar av seminariet kan man gå in på Byggtjanst.se och klicka sig fram till de talare man är intresserad av.


Moderator på seminariet var Ellinor Persson, som jag tycker är den bästa moderatorn vi på Byggtjänst har anlitat!


Inga kommentarer: