2 juli 2013

en hemlis i min smak

Idag gjorde vi som Alex Schulman gjorde för två dagar sen, enligt hans instagrambild. Vi åt middag på Bungenäs tillsammans med Magnus kollegor. Och det var precis som Alex skriver bara BÄST! Fantastiskt och coolt! Och ganska hemligt. Det finns ingen webbplats, knappt nått på facebook och de svarar bara ibland i telefon. Man satsar på att ryktet skall sprida sig från person till person, och det gör det ju!


Vi satt ute trots att det var ganska kyligt, eftersom vi inte ville missa den fina kvällsolen på uteplatsen. Bungenäs är en fd militär udde, där även Säpo övat gisslanfritagningar. Förra året togs det över av ett gäng entusiaster som håller på att skapa nått väldigt fint här ute. Restaurang, café, konstlada, affär, hotell och sommarhus. Allt helt bilfritt. Man får ställa bilen vid den tidigare avspärrningen och gå eller cykla 700 meter ner till restaurangen. 


Middagen var av slaget "kvällens färdiga meny" och det var inte fy skam. Friterade småräkor som amuse, tre smårätter med bla en otrolig råbiff, och confiterat anklår med syrad sommarkål och färskpotatis. Till det serverades härliga sommarviner.

Till kaffet flyttade vi in och passade då även på att titta in i de nyrenoverade hotellrummen, där många detaljer har behållits från förr, bl a kulhålen från Säpos tid...

När vi skulle gå, fick jag världens egoboost, för då kom en kille fram från bordet bredvid och frågade om jag jobbade på teve, eftersom han och hans gäng känt igen mig. När jag sa nej, undrade han om jag i alla fall inte var nån slags expertkommentator. Tyvärr var jag ju tvungen att säga nej till det med. Men lite roligt tyckte jag att det var, särskilt som sällskapet helt hade missat att jag suttit tillsammans med rektorerna från Konstfack och Kungliga musikhögskolan...

Inga kommentarer: