17 juli 2013

facebookbakning med matgeek

I kväll har jag provat något nytt. Jag har facebookbakat... Det innebär att jag och några andra personer har bakat chokladbiskvier tillsammans med matbloggaren Matgeek aka Johan Hedberg. Han har gett instruktioner på facebook och vi har bakat hemma i våra kök och kommenterat och instagrammat bilder under tiden.


När kvällen var slut stod jag där med över 50 biskvier. Wow! De är gjorda med italiensk chokladsmörkräm och hallonsylt. Familj och arbetskamrater kommer att gilla mig efter det här...




För att vara första gången jag gör biskvier är jag supernöjd. Det var inte så svårt som jag trodde, och med lite mer övning blir de nog lika snygga som Johans! Länkar till receptet istället för att skriva ut det hos mig som jag brukar, eftersom ni måste gå in på hans snygga webbplats.



Tack Johan för kul initiativ mitt i sommarstiltjen!
(Bilden klippt från Matgeeks FB-sida)

1 kommentar:

Maria sa...

Ni var så ambitiösa som hakade på utmaningen. Jag följde er bara på fb och Instagram.