31 maj 2014

grillördag

Idag har det varit en riktigt slö dag. Magnus har grävt lite och jag har mest hängt inomhus. Men jag kände att vi behövde manifestera försommaren och gjorde Pimm's med jordgubbar, till fördrink.  


Jordgubbarna dök även upp i efterrätten. Klara gjorde nämligen sin paradrätt och en favorit i stugan, Pannacotta. 


Till middag blev det i alla fall ordning på torpet när grillen åkte fram igen. Abborre med örter och citron och stora bitar röd paprika. Familjens grillmästare fick sällskap av Erik som plötsligt har visat ett intresse för allt som brinner.


Jag gjorde Lottas härliga potatissallad som vi fick på valdagen. Den kommer att bli sommarens hit! Idag bytte jag ut vattenkrassen mot marchesallad. Funkade fin-fint!


Å, vad jag njuter av att ha långa lediga dagar i stugan. Skönt att det bara är några veckor till semestern. Tror vi behöver den hela familjen.

Blogginlägg 92 av 100. #Blogg100

Inga kommentarer: