23 maj 2014

Halvdags vårsemester

I dag hade jag tagit en halvdags semester. Först åt jag lunch med kompisen Lotta på ganska nyöppnade Haga Bageri. Det ligger ett stenkast från jobbet och är så bra!


Jag åt en supergod smörgåstårta med räkor, lax och kavring, och Lotta åt sötpoatissoppa med ingefära. Vi drack även kaffe med smaskiga hallonbiskvier. Toppenlunch! Det är så himla fint inne på bageriet och de har både wifi och laddkontakter. Bonus för det!


Sen tog jag mig till Tyska kyrkan där Estniska skolan hade vårkonsert. Erik och hans klasskamrater sjöng bla barfotavisan av Mats Paulson. En riktigt somrig visa som vi fått höra hemma hela veckan.


Det finns så mycket att titta på
när sommarn kommer till oss
grodor som hoppar i bäck och damm
och kalvar som nyss kommit loss.

Barfota utan strumpor och skor
ska jag vandra med dej
ut till sommarn där vindarna bor
till ros och förgätmigej.

Jag plockar smultron vid vägens kant
och trär sen upp dem på strån
det killar så skönt under foten min
jag känner gruset med tån.

Klara sjunger i mellanstadiekören och de framförde bla I have a dream av ABBA. De har blivit jätteduktiga och sjunger nu i stämmor. Det framfördes även av lärare och äldre elever operasång och spel på ukulele och blockflöjt. Härligt entusiastiskt som det skall vara!


På kvällen åt vi middag på balkongen, och jag fick en liljekonvaljbukett av Magnus och Klara som tagit ett kvällsdopp.


Det doftar även syren på balkongen, för vår övervintrade busksyren blommar som allra mest just. Det här måste vara den bästa tiden. Försommaren.



Blogginlägg 84 av 100. #Blogg100

Inga kommentarer: