10 juni 2014

bloggmingel

I kväll var det mingel för #Blogg100. En del av oss gick i mål, andra lyckades blogga i två dagar. Jag pratade mycket med Nini. Henne fick jag kontakt med via bloggen, för vi när en gemensam smak för det Israeliska köket.


Intellecta som bjöd på minglet var väldigt generösa med både vin, öl och trevliga lokaler. Och jag pratade med flera av deras intressanta medarbetare.


Under minglet var det öppet för en speakers corner där man kunde berätta om sitt bloggande. Det var jättekul att höra de olika berättelserna. Först ut var Anders som berättade om dagen han fick 47.000 läsare för att han avslöjade att SD hade bildbyråbilder i sitt partiprogram, där alla var tagna utanför Sverige. 


Fredrik från Intellecta som har kommit på #Blogg100 talade, så även häftiga Maria som pratade om förädraskapet. Mikael berättade om sin far med altzheimer, och att hans blogg nog kommer att bli en bok och Kjell som bildbloggar om en psalm varje dag.


#Blogg100

4 kommentarer:

Olga T sa...

Vad kul att du kunde gå dit! Och att du skrev ett inlägg om det. Ha det bra i fortsättningen. Ska snart leta bland dina recept då jag ska ha lite israeliskt tema en kväll här i sommar.

BP sa...

Kul att du rapporterar från minglet. Du verkar ha gillat besöket verkar det som.
Undrar om fler av mina bloggisar var där...

Nini sa...

Det var kul att träffas:)

Nini sa...

Jag var där också. Det var väldigt trevligt. Min rapport finns här http://ninisworld-blog.blogspot.se/2014/06/blogg100-avslutningsevent.html .