5 december 2014

lilla julafton


Idag åkte vi tre scouter iväg på Kärrtorps scoutkårs stora evenemang Lilla Jul. Det blir en del packning... Jag har under hösten blivit ledare för den spåraravdelning där Erik är med. Den heter Vargen.


Hela kåren åker på övernattning tillsammans och bor i en scoutlokal i Sollentuna. I år var vi 146 scouter, ledare och föräldrar. Erik och alla spårare bodde i ett av rummen. När alla liggunderlag var utlagda, fanns det inte mycket golvyta kvar.


Det var ruggigt ute, men jag kämpade på. Årets vinterfärger är svart och lila. Jag som annars alltid har rött, vitt och blått, är lite förvånad själv.


Alla scouterna delas in i patruller med blandad ålder och kämpar på med olika kontroller. Här tränar de på att stå på ett ben. Eriks patrull hette Hjulrenarna.


På kvällen är det julbord till alla, och sen blir det lägerbål med julsånger och tomtebesök. Klara som tillsammans med sin kompis Zacharias, är upptäckare, var med i patrullen Jespers frestelse.


Det var också roligt att se alla scouter dansa runt granen. Vice kårordförande Veronica lyckades få pli på oss alla.


Bakom Veronica syns David Shutrick. Han var en av mina favoritsångare under några år på 90-talet. Nu är han pappa till en av mina scouter. Han har precis gett ut en ny skiva, efter ett gäng med år. Här är en vimeo av en av låtarna, där introt är taget under scoutövernattningen! Mer av dig

Inlägg 5 av 24 i #blogg24

Inga kommentarer: