19 mars 2015

finbesök en torsdag

 

Idag fick jag besök mitt i obarnveckan. Det var Klara som kom över innan scouterna, eftersom hon var ensam hemma. Jag hjälpte henne med matte och så lagade vi middag tillsammans. Sån där mat som Erik inte gillar... Vegetarisk lasagne och tomatsallad. 

Mitt recept som går att variera efter vad som finns i kylskåpet är mycket enkelt. Gör en ostsås, blanda i frusen spenat och varva med lasagneplattor. Blir alltid toppengott!


SPENATLASAGNE

6 färska lasagneplattor
5 dl fryst bladspenat
0,5 dl hackad färsk basilika
1 dl grönmögelost
1 dl creme fraiche
1 dl grädde
salt&peppar
1 dl riven ost

Värm upp grädde, creme fraiche och ost, så att osten smälter. Blanda i spenaten och sjud tills den är tinad. Smaka av med salt och peppar. Rör i basilikan. Varva lasagneplattor och spenatröra. Toppa med riven ost. Baka i ugnen på 200 grader i c:a 20 min.

Blogginlägg 19 av 100 i #Blogg100

Inga kommentarer: