8 mars 2015

målningssöndag

Idag är mitt fokus målning. Jag drog på mig målarbrallorna och poppade Bowie i spelaren och presenterar härmed Målarmästare Beijer Mörck.


Jag har tänkt att måla om min bokhylla. Den heter Jonglör och består av träboxar som hålls ihop av sidostavar. Jag köpte den på IKEA i slutet på 90-talet och jag gillar den jättemycket. Men jag har tröttnat på att den är i olackad furu, så nu skall den få ett nytt vitt liv. Det är 16 träboxar och jag har hunnit med 10 av dem. Så projektet får fortgå ett tag...


Jag passade också på att ge några av mina stolar ett nytt utseende. Det är två 60-talsstolar som jag fått av min moster Tiina. De har varit lackade, men sett rätt risiga ut. Så de fick ett lager svart matt lack. Snyggt!


Efter väl förrättat värv satte jag mig på min balkong och drack kaffe. Den behöver också fräschas upp, men det får bli ett projekt för påskhelgen tror jag...


Idag är det internationella kvinnodagen och jag tänker på alla som inte har det så bra som jag. Malena Ernman lade ut den här bilden på sin FB-sida och skrev att det ju egentligen inte är svårare än så... 



Blogginlägg 8 av 100 i #Blogg100

Inga kommentarer: