4 mars 2015

omtumlande dag

Idag hade jag tänkt skriva om den konferens jag varit på under eftermiddagen, men orkar inte riktigt det. Det får bli i morgon. Vi har nämligen drabbats av uppsägningar på jobbet och jag känner mig rätt sorgsen.

Vi hade blivit kallade till möte, men visste inte vilka som skulle få gå. Som den muminmamma jag är så var min inställning rätt lugn.


Och som tur var så slapp jag och de på min redaktion undan, men en annan väldigt nära kollega fick gå. Jag tycker att det är orättvist och förstår inte riktigt beslutet. Köpte blommor och vin för att muntra upp mig.


Och messar med vänner. Inser att jag har ett så fint nätverk runt mig. Något som jag verkligen har känt det senaste halvåret, då livet har varit upp-och-ner. Hoppas att de känner att jag även finns där när det behövs. För vänskap är alltid ömsesidig, annars är det bara en bekantskap anser jag.


Blogginlägg 4 av 100 i #Blogg100

2 kommentarer:

BP sa...

Ja roligt var det då verkligen inte idag. Å precis som du förstod jag inte alla uppsägningar heller. 4-5 var väl förväntade, men resten.
Å du har rätt, ska hälla upp en vinare jag med.

Susanne sa...

Det var en sorglig dag.