6 april 2017

2 mässor på några timmar

Idag har jag hängt på Stockholmsmässan i Älvsjö. Började med pressfrukost på Nordiska Trädgårdar, en publik trädgårdsmässa som 25-årsjubilerar i år. Där årets pelargon utses, och SM i fågelholk och glass pågår. Lätt kaotisk men rätt kul.


Oftast besöker jag ju fackmässor, så det kändes lite ovant att det pågick så mycket kommers överallt. Samtidigt var det spännande att spana in trädgårdsnyheter. Jag hittade ett par saker som jag kommer att skriva om på Byggkatalogen. Bla annat arbetskläder för tjejer från Flora och en smart kombibänk från Gröøn. Men det var svårt att inte låta bli att handla lite också. Salladsfrön, dahlialökar och röd sättlök blev det. Till mamma att plantera i stugan, för det är hon som sköter rabatter och odlingsbänkar där. 


Eftersom jag kombinerade två mässor, var detta en supersmart uppfinning. Gratis plantgarderob. Där fick mina inköp bo, medans jag gick på architect@work. Mässan som pågick parallellt i A-hallen.


Där inne var det en helt annan stämning. Softad belysning, lugn och ro, samtalsvänligt. Inte som det brukar vara på mässor. 100 utställare vid små minitorg i fyra stråk, och stora lounge-ytor mellan stråken, där det serverades lunch och kaffe. Och mycket kul att skriva om framöver, en ny badrumsserie hos Unidrain, annorlunda fasadmaterial hos Ivarssons, snygga strömbrytare hos Jung och innovativt skyltsystem hos HolmquistSign. 


Blogginlägg 37 av 100 i #Blogg100 2017

1 kommentar:

Nini sa...

Hej! Kula tt se att du är i farten igen och bloggar. Jag var också på trädgårdsmässan den 6 april. Mycket folk och väldigt stökigt. Så pass att jag glömde gå in i Hall B. Men jag fick köpt en del plantor som jag planerat att jag skulle köpa. Ett problem bara att vissa kryddväxter är så framstressade att en del nästan faller ihop innan man lämnat mässan. Fick byta ut en slätbladig persilja från Plantagen som ramlade ihop inom en timme efter att jag köpt den. Sen blev det ju kallt nu igen så inget har kommit ut i rabbatter/odlingslåda än.
Hoppas allt är bra och att du fortsätter blogga. Hängde inte på blogg100 i år, men jag kör mina två bloggar fortfarande.